Hoppin, de nieuwe mobiliteitsvisie van de Vlaamse overheid, combineert vanaf 1 juli 2023 verschillende vervoermiddelen om je bestemming te bereiken: de flexbus, een vaste lijn of zelfs de trein. Bij elke boeking wordt er berekend wat voor jou de meest geschikte oplossing is om met het openbaar vervoer te reizen. Zo kan je nu ritten voorgesteld krijgen met de flexbus óf gecombineerd met een bus of trein.
De werking van Hoppin
Bij elke boeking vanaf 1 juli 2023 wordt voor jou berekend wat de meest geschikte oplossing is om met het openbaar vervoer te reizen.
Kan je een deel van het traject bijvoorbeeld afleggen met een vaste lijnbus of zelfs met de trein? Dan krijg je een rit voorgesteld waar je slechts een klein stukje meerijdt met flexvervoer, dat kan bijvoorbeeld een flexbus of taxi zijn.
Zo stijgt de beschikbaarheid van deze dienst én kan het flexvervoer meer reizigers op moeilijk bereikbare plaatsen naar hun bestemming brengen. Dat betekent een efficiëntere én duurzamere inzet van mensen en middelen.
Een traject boeken
Wil je reserveren? Bel dan naar 0800 12 2 12 of gebruik de Hoppin-app.
Verder verloopt het reservatieproces als volgt:
- Je kiest een vertrekplaats en tijdstip. Daarna krijg je een tijdvenster van 30 minuten voorgesteld rondom je aangevraagde ophaalmoment.
- Voor je rit van start gaat, worden de exacte uren bevestigd via sms, telefoon of app.
- De vervoerbewijzen van De Lijn zijn geldig op alle bustrajecten.
- Maakt de trein deel uit van wat Hoppin voorstelt? Raadpleeg dan de voordeligste tarieven op nmbs.be of in het station.
Vragen?
Met vragen kan je terecht op het vertrouwde nummer 0800 12 2 12 tijdens de openingsuren van de Hoppincentrale. Dat kan
- op weekdagen van 6.00 u. tot 20.00 u.;
- tijdens weekends en op feestdagen van 7.30 u. tot 15.00 u.
Meer info
De Hoppincentrale is bereikbaar voor vragen of boekingen op 0800 12 2 12.