Online dienstverlening

Het is de ambitie van de gemeente om verder in te zetten op digitalisering om jou als burger beter van dienst te kunnen zijn. 

Wat kan je digitaal regelen? 

Vraag je afspraak online aan

Tijdens de coronacrisis zijn onze diensten beginnen werken op afspraak. En dat zullen ze voor de meeste zaken ook blíjven doen. Want dat heeft best wat voordelen: je hoeft niet in de wachtrij te staan en de medewerker is voorbereid op jouw vraag of dossier. Wil je een gevoelige kwestie bespreken? Dan reserveren we vooraf een afgesloten gespreksruimte voor jou.

Binnenkort zal je je afspraak online kunnen aanvragen via een eenvoudig afsprakensysteem op de gemeentelijke website. Hierdoor kan jij je bezoek aanvragen wanneer het voor jou best past, ook buiten de kantooruren. 

Uiteraard kan je ook nog steeds telefonisch of via e-mail een afspraak maken. 

Hoe maak ik online een afspraak?   

  1. Surf naar het afsprakensysteem
  2. Klik op de dienst waarmee jij een afspraak wil maken;
  3. Selecteer voor welke dienstverlening je wil langskomen;
  4. Duid een beschikbare dag en uur aan;
  5. Geef jouw contactgegevens door. 
  6. Daarna krijg je een bevestiging van je afspraak in je mailbox. Je ziet meteen ook welke documenten je moet meebrengen naar je afspraak. 

Voor welke zaken moet ik een afspraak maken?

Door de coronacrisis zijn de gemeentelijke gebouwen gesloten en moet je dus voorlopig nog voor iedere dienstverlening een afspraak maken. 

>> Contactgevens

Met welke diensten kan ik online een afspraak maken? 

Team Kind bijt de spits af, vanaf nu kan je voor alles rond kinderopvang en andere kind gerelateerde zaken online een afspraak maken. De andere diensten volgen binnenkort.  

Mijn Burgerprofiel 

Op iedere webpagina van de gemeentelijke website kan je rechtsbovenaan inloggen op je persoonlijk Burgerprofiel. ‘Mijn Burgerprofiel’ is de toegang tot jouw persoonlijke informatie bij de Vlaamse en federale overheid. Inloggen doe je met je eID, met de itsme-app of per sms.

Wat is ‘Mijn Burgerprofiel’? 

Via ‘Mijn Burgerprofiel’ kan je heel wat attesten, aktes en vergunningen online opvragen. Via Ebox vind je er ook je belangrijkste overheidsdocumenten terug, zoals je pensioengegevens, het aanslagbiljet van je belastingen …
Ook jouw uitnodiging voor je COVID-19 vaccinatie ontvang je in ‘Mijn Burgerprofiel’. Je krijgt deze uitnodiging sowieso ook nog eens per brief. 

Zie ook onderstaand filmpje. Het tweede filmpje helpt je op weg om je aan te melden, je eBox te activeren, meldingen in te stellen, documenten op te vragen…

 

 


Meer info: www.vlaanderen.be/uw-overheid/mijn-burgerprofiel