Help contactopvolging: voeg nu jouw telefoonnummer toe aan het Rijksregister

  • 1 december 2020

Wist je dat… je aan je rijksregisternummer zelf bijkomende contactinformatie kan toevoegen, zoals een telefoonnummer en e-mailadres. Dit kan in heel wat situaties nuttig zijn, bijvoorbeeld wanneer de lokale overheid jou snel moet kunnen bereiken. Uiteraard gebeurt dat telkens binnen de grenzen van de wettelijke toegang tot het Rijksregister. 

Ook in het kader van de contactopvolging kan dit helpen om in sommige gevallen korter op de bal te spelen en het virus geen extra kans op verspreiding te geven.

Hoe kan je jouw contactgegevens toevoegen aan het Rijksregister?

Dat kan snel en eenvoudig. Er zijn verschillende mogelijkheden:

1. Surf naar https://www.ibz.rrn.fgov.be/nl/rijksregister/

  • Klik op ‘Mijn Dossier’.
  • Log in door jouw elektronische identiteitskaart in jouw kaartlezer te steken en vervolgens de pincode van jouw identiteitskaart in te geven.
  • Klik vervolgens op ‘Mijn toepassingen’ en selecteer daarna het tabblad ‘Contactgegevens’.
  • Nadat je op de knop ‘Sturen’ hebt geklikt, krijg je een melding te zien dat de gegevens werden doorgestuurd.    

OF

2. Geef toestemming aan de dienst Burgerzaken om jouw gegevens toe te voegen.

Je kan volgende gegevens (laten) toevoegen:

  • vast telefoonnummer
  • gsm-nummer
  • fax-nummer
  • e-mailadres.

Privacy

Geen zorgen over je privacy. Enkel instanties met de juiste toelatingen kunnen de informatie raadplegen. Welke dat precies zijn, kan je terugvinden op de website van de Privacycommissie

Meer info over contactonderzoek

Hoe verloopt contactonderzoek? Hoe herken je een contactonderzoeker? Op de website van het Agentschap Zorg en Gezondheid vind je meer informatie. Specifieke vragen kan je stellen via het algemeen infonummer 0800 14 689 of info-coronavirus@health.fgov.be